Sürücü Adaylarına Tavsiyeler

Değerli Sürücüler!

İyi bir sürüş ve frenleme için lastiklerin dış yüzeyini ve stepne dahil tüm lastiklerin havasını mutlaka kontrol edin. Kötü bir lastik her zaman kaza sebebi olabilir. Ayrıca kabak lastikler, özellikle yağışlı havalarda direksiyon hakimiyetini tamamen sürücünün elinden alabilir. Kabak lastikleri değiştirin. Lastikleri iki ön veya iki arka şeklinde değiştirin. Her iki lastiğin de aynı desende olmasına dikkat edin. Unutmayın ki Lastik dış derinliklerinde eşit olmayan aşınma oluşması yani, lastiklerden birisinin ötekisine nazaran daha fazla ve normal olmayan biçimde yıpranması ön düzen sisteminde bir arıza olduğunun habercisidir.

Fren hidrolik yağının seviyesindeki azalma bir arızanın habercisi olarak kabul edilmelidir. Fren pedalına basıldığında pedal önce bir yerde durup daha sonra bir gevşeme hissediliyorsa ciddi bir sorun var demektir. Fren pedalına basılınca bir yaylanma hissediliyorsa sistemde hava vardır . Hemen servise gidin.

ABS fren sistemi, virajlarda ıslak yüzeylerde çakıl ve benzeri malzemeli yollarda daha iyi yol tutuşu sağlamaz. Yağdan fazla hızla virajlara girerken yol platformunda kalmanıza yardım etmez. ABS’nin ıslak yol yüzeyinde önünüzdeki aracı yakın takip ederken ortaya çıkan bir frenleme durumunda size bir yararı olmayacaktır.

Emniyet kemerinin taşıtınızın orta direklerinde bulunan ayarlı tutucularından boyunuza göre ayarlayın. Emniyet kemeri kesinlikle boyun bölgenizin üzerinde olmasın. Bu tip kullanım kaza sırasında boğulmanıza sebep olabilir.

Kış aylarıyla birlikte araçlarda elektrik sarfiyatı artar. Bu yüzden ilk olarak elektrik marş ve şarj dinamolarının kontrol ikinci olarak da akülerin bakımını yaptırın. Akü çok yoruluyorsa akü suyunu, suyundaki asit oranını ve kutup başlarını kontrol edin. Kutup başlarını gres yağı, bulunamıyorsa vazelin yağı ile silinin. Bir de araçların bakım kilometresi gelmese bile yaz çıkışı servise götürüp genel bakımdan geçirtin

Yakıt filtresini ve karbüratörü kontrolden geçirin. Yakıt filtresinin içine kaçacak suyun donması, aracın çalışmasını zorlaştırır. Karbüratörün içine kir ve tortuların girmezsi de yakıt sarfiyatını arttıracağı gibi aracınızın istenilen düzende çalışmasını engeller.

Kışa giriş bakımına radyatöre antifriz koymakla başlayabilirsiniz. Sürücü olmanız hasebiyle bahse konu işlemi kendiniz yapabilseniz de yetkili bir servisin yardımına başvurmanızda faydalar olduğunu da unutmayın

Her zaman aracınızda mutlaka çekme halatı, takoz, zincir ve reflektör bulundurun Yağış anında kayganlaşan zeminde takip mesafesine uyun. Hız yapmayın.

Soğuk havalarda aracınızın el frenini kesinlikle çekilmeyin. Eğer çekili unutulmuş ve donmuşsa aracı arkadan ve önden iterek sıkışan frenin açılmasına çalışın. Üzerine sıcak su dökerek açmak da bir çözüm yoludur. Aracın kilidinin donması durumunda kapıyı açarken anahtarı ısıtın.

Kapıları sürekli olarak kapalı tutun. Şehirler arası yollarda seyahat ederken ayrıca kilitli tutmayı unutmayın. Kapı kollarını, elektrikli dikiz aynalarını ve antenleri vazelinle silerek donması önleyin.

Kış şartlarına hazırlama eylemine cam sileceklerinden başlayın. Donan cama kesinlikle sıcak su dökülmeyin, cam çatlar. Normal çeşme suyu yavaş ama iyi bir buz çözücüdür. Tedbirlerin baştan alması durumunda, pratikliği bakımından camların dış yüzeyinin antifrizle silinmesi daha uygundur. İç yüzeylerin sıvı sabunla silinmesi durumunda buğulanma engellenir.

EMNİYETLİ BİR SÜRÜŞ İÇİN TAVSİYELER

ÖZLEMİMİZ:Trafik terörünün ve kazaların olmadığı,yürek yakan feryatların bittiği bir Türkiye.......
Hoşgörü ve akılcılığı siz başlatın,isteyenlere siz yol verin,en çok 5 saniyenizi alır,50 kez gülümseyerek yol verirseniz,250 saniye eder.
Bir gün bakarsınız yol verdikleriniz size yol verir..

1.Kesinlikle alkollü olarak araç kullanmayın ve kullandırmamaya çalışın.

2.Eskimiş lastiklerle yola çıkmayın kışın en az diş kalınlığı 3 mm yazın 2
mm olmalı. (Dünya standart ı ortalama 1,6 mm,Yeni lastikler 8 mm) Yol ve hava şartları ne olursa olsun havalarını indirmeyin.

3.Emniyet kemerinizi mutlaka takınız ve taktırınız.Mümkünse arka koltuktakilere de taktırınız Unutmayın (50 KM HIZDA)ani fren esnasında ortalama ağırlıklar 40 kat artarak öne doğru fırlayacaktır....Arka cam önüne sert cisimler koymayın bagajdaki sert cisimleri gerekirse sabitleyin...Çocukları mutlaka çocuk koltuğuna oturtunuz.

4.Gece ve gündüzleri mutlaka kısa farlarınız ı yakınız .Farlarınız, Aynalarınız,Camlar,Stoplar,Park lambaları daima çalışır ve temiz olmalı.
Görüşü engelleyecek hiçbir cismi cama yapıştırmayınız.(Aynalara Cd,Çavuş üzümü asmayın, arka cam önüne karpuz dilimi,kafası sallanan köpekler koymayın...)

5.Sileceklerinizi görüşünüzün kapanmasını beklemeden çalıştırmanız ve  lastiklerinizi gerekirse değiştirmeniz...

6.Sinyallerinizi yön değiştirmelerde mutlaka kullanmanız,Sinyal vermeniz size geçiş üstünlüğü sağlamaz kontrol ettikten sonra şerit değiştiriniz.Başkasının sinyaline asla güvenmeyin..

7.Yağmur un yağdığı ilk anlarda dikkatli olun hız azaltın,Mıcırlı ve sisli havalarda da hız azaltın.

8.Direksiyon simidini mutlaka iki elle tutun ve 9.15 pozisyonun da olmalıdır.

9.Koltukları mutlaka kendinize göre ayarlayın,direksiyona olan uzaklığınız omuzunuzu koltuk sırtlığından kaldırmadan bileğiniz direksiyonun 12 noktasına değecek şekilde ayarlayınız.Ayağınız pedallara basılı iken gergin olmamalı ve dizinizde normal bir açı olmalıdır.

10.Acil fren durumunda daha kısa mesafede durmak için debriyaja ve frene birlikte basınız.Daima seyir esnasında ön ve arka trafiği kontrol ederseniz algılama süresi kısalır ve daha kısa mesafede durabilirsiniz.

11.Kırmızı ışıkta ve yaya geçitlerinde durduğunuz zaman geçit çizgilerini ihlal etmeyin ve bu sayede yeşil in yandığını daha rahat görebilirsiniz..

12.Yolda geçiş hakkı için kimseyle çekişmeyiniz ve gülümseyerek yol veriniz bu sürücü bir müddet sonra kendiside yol vermeye başlayacaktır...

13.Kırmızıda sonra yanan yeşil ışık esnasında arkadaki korna seslerini dikkate almayınız.Kendinize 2 sn lik bir zaman sağlayınız unutmayınız yandan çarpmalarda çok tehlikeli sonuçlar doğurur.

14.Sis li havalarda kayganlık faktörü artacağından takip mesafesini artırınız siste önünüzdeki aracı değil de yolun sağındaki yol çizgisini eğer çizgi yoksa yolun sağ sınırını takip ediniz.

15.Karşıdan gelen sürücü uzun farlarını yakmışsa sakın sinirlenip sizde yakmayın sakin olun hız azaltın onunla uğraşmayın karşı Tarafta herhangi bir engel varmış gibi davranın, farlarınız ın ayarlarını mutlaka yaptırınız.(Kısa 25 m-Uzun 100 m yi göstermeli)

16.Ön yolcu hava yastığı varsa 1.65 cm den küçük boyluları ön koltukta oturtmayın .

17.Koltuk başlığı çarpmalarda hayat kurtarır araca bindiğiniz zaman ayarlarını kontrol edin..

18.Sollama esnasında Kararlı olun.Sollama yerini , zamanı nı ve hızını iyi seçin

19.İlkyardım çantalarını göstermelik değil gerçek ilkyardım çantası bulundurunuz.

20.Yangın söndürücülerini gerektiği kadar ve sürücünün en kolay ulaşabileceği yerde bulundurunuz.

21.Yola çıkmadan önce kendinize 15 sn zaman ayırınız aracın kontrollarını yapınız.

22.Yağışsız havada ve yağışlı havada takip mesafesine uyunuz.Sadece önünüzdeki aracı değil onların önündeki ve arkasındaki araçları da takip ediniz..

23.Otomobilinizle kesinlikle kimseyle yarışmayın hız felaket getirir.

24.Kesinlikle vitesi boşa almayın.Yokuş aşağı inerken çıktığınız viteste inin.

25.Araç kullanırken cep telefonu ile konuşmayın zorunlu ise aracı sağa çekip durdurunuz.Aksi takdirde S sistemini de bozabilir.

26.Ani ve gereksiz fren kullanmayın sık fren kullanmaktan kaçınınız.Yavaşlamalarda ve durmalarda Motor frenini kullanınız..konuşurken dikkatiniz dağılır ve kazaya sebebiyet verirsiniz.Aynı zamanda A.B.S fren sistemini bozabilir.
27.Aracınız da bulunması gereken alet ve edavatları mutlaka bulundurun.
28.Aracınız bozulup kaldığı zaman veya Lastik patlayıp değiştirileceği zaman
mutlaka emniyet tedbirleri alınız,gerekli işaretlemeleri yapınız.
29.Aracınızın bakımını zamanın da ve gereği kadar yapınız

Menu Anasayfa