defransiyelin tanımı nedir Hakkında Faydalı Bilgiler

  • Aracın kilometre saati değer göstermiyorsa teli kopmuş demektir.
  • Araçla yolda giderken aracın hızına göre vitesi ayarlamak gerekir.

3-Şaft (kardan ) mili

Görevi: Şanzımandan aldığı hareketi diferansiyele iletir.

  • Çok düzgün dönmelidir.
  • Boyu uzayıp kısalabilmelidir.
  • Açılı dönebilmelidir.
  • İçi boş borudan yapılmalıdır.
  • Şaftın kopması anında araç devrilebilir.
  • Şaft balansı bozuk olursa belirli hızlarda şaftan ses gelir.
  • Motor ile difransiyelin çok yakın olduğu araçlarda şaft olmaz.
  • Şaftın üzerindeki mafsalların görevi değişik açılarda hareket iletmektir.

4- Diferansiyel

Görevi: Şafttan aldığı hareketi 90 derece kırıp tekerleklere iletmek. Dönüşlerde içteki tekerin az, dıştaki tekerin fazla dönmesini sağlamak.

Parçaları:

  • Ayna dişli
  • Mahruti dişli
  • Aks dişli
  • Pinyon dişli
  • Aks mili

Not:

  • Diferansiyelde dişli yağı kullanılır.
  • Dişliler arasında aşınma olur ve yağsız kalırsa öter (ses yapar).

5-Lastikler

Önemli Notlar:

  • Şamrelli lastik : İç lastiği olan lastiğe denir.
  • Dubleks lastik : İç lastiği olmayan ( şamrelsiz ) lastiklere denir.
  • Radyal lastik : Geniş tabanlı lastiklere radyal lastik denir.
  • Lastik hava basınçları normalden fazla olursa lastik orta kısmında daha çabuk aşınır, ayrıca yolda giderken zıplama yapar.
  • Lastik hava basıncı az olursa lastikler kenardan aşınır, yakıt sarfiyatı artar, frenleme iyi olmaz.
  • Ön lastiklerin birinde hava basıncı az olursa direksiyon az olan tarafa çekme yapar.
  • Lastiklere balans ayarı yapılmaz ise direksiyona darbeler gelir. Araç yolda giderken titreşmeler yapar. Direksiyonda titreşim hissedilir.
  • Araç uzun yoldan geldiğinde lastik hava basıncı artmış ise hiçbirşey yapılmaz.
  • Lastik diş derinliği 4 mm den aşağıya düşerse değiştirilir.
  • Ön lastikler daima yeni olmalıdır. Ön lastiğin biri yeni biri eski olursa araç çekme yapar.
  • Patinaj zinciri çekici, yani diferansiyelden hareket alan ( çekişli ) tekerlere takılır.
  • Lastiklerin üzerinde ebadı yazılıdır. Lastik üzerindeki rakamlar lastiğin ebadını gösterir.
  • Aracın lastikleri değiştirilirken motor durdurulmalı, el freni çekilmeli, tekerleklere takoz konulmalıdır.
  • Ön lastiklerin basıncı tavsiye edilen değerden az olursa direksiyon zor döner.
  • Aracın lastiklerini araca her bineceğinizde kontrol etmelisiniz.
  • Ön lastiklerden birine dubleks birine de şamyelli lastik takılırsa bir tarafa çekme yapar.
  • Araçlarda periyodik olarak lastikler değiştirilmezse bazı lastikler daha önce eskir.
  • Araçta yakıt tasarrufu sağlamak için lastiklerin hava basıncı kontrol edilmelidir.
  • Araç lastikleri günde en az bir kez kontrol edilmelidir.

FREN SİSTEMİ

Görevi: Hareket halindeki aracı yavaşlatmak, aracı dudurmak, duran aracı yerinde sabitlemek.

Parçaları:

  • Fren ana merkezi
  • Tekerlek silindiri
  • Disk-kampana
  • Fren hidrolik yağı
  • Balatalar
  • El freni tabancası ve balatalar
  • Ayak pedalı
  • Westing hause
  • Fren Boruları

Menu Anasayfa