Fren çeşitleri,Havalı frenler nelerdir

Fren çeşitleri:

  • Havalı frenler
  • Hidrolik frenler
  • Mekanik frenler (El freni)

Çalışması: Sistem; sıvılar sıkıştırılmaz, üzerine gelen hareketi aynen iletir prensibine göre çalışır. Fren pedalına basıldığında borulardaki hidrolik yağı, kampana veya diskteki silindirde balatalara hareketi iletir. Balatalar diski dönmez pozisyona getirir.

Not:

  • Fren pedalına basıldığında lambalar yanmıyor ise fren sisteminin hidroliği bitmiştir.
  • Fren pedalına basıldığında lambalardan biri yanmıyorsa lambanın ampülü yanmıştır.
  • Fren yapıldığında aracın hızı azalmıyorsa hidrolik kalmamıştır.
  • Fren hidrolik kabındaki yağ günlük bakımda kontrol edilir.
  • Çok soğuk havalarda el freni çekili halde park edilirse el freni ve balatalar donarak yapışır.
  • Aracın kampanaları el ile kontrol edildiğinde aşırı ısınmışsa fren ayarı bozuktur.
  • Westing hause sisteminde araç hareket ediyorken motor stop edilirse fren tutmaz.
  • El freni çekili vaziyette unutulup yola devam edilirse kampanalar ısınır fren tutmaz.
  • Servis frene basıldığında ön ve arka lastikler birlikte durur.
  • Araçta elfreninin görevi duran aracı sabitlemektir.
  • Aracın freni sıkı ayarlanırsa yakıt sarfiyatı artar.
  • Fren yağı azalmış ise hidrolik yağı ile tamamlanır.
  • Araç çalıştırıp hareket istendiğinde rahat harekete geçmiyor veya zorlanıyorsa el freni çekili kalmıştır.
  • Araçlarda ayak ve el freni bulunur.
  • El freninin teli koparsa el freni tutmaz.
  • Traktörlerde sağ sol fren mandalı yolda giderken kilitlenmelidir.
  • Hava frenli bir araçta hava basıncının çok çabuk düşmesinin nedeni borularda veya rekorlarda kaçak olmasıdır.
  • Hava frenli bir aracın hava basıncı göstergesi basınç göstermiyorsa araç olduğu yerden hareket ettirilmez.
  • Hava frenli bir araçta gösterge hava basıncı göstermiyorsa kompresör hava üretmiyordur.
  • Araç yolda giderken aracın hızına göre uygun vites takmak gerekir.
  • Hidrolik fren sistemine hava girmiş ise frenleme kuvveti azalır, aracın hızı azalmaz, frenleme iyi olmaz.
  • Disk fren sistemi balataların daha çabuk soğuyabilmesi nedeni ile kampanalı frene göre üstündür.
  • Fren pedalına basıldığında titreşimler hissediliyorsa, fren diskinde çizikler ve aşınmalar olmuş demektir.
  • Fren balataları ıslandığında, araç frene basıldığında durmaz.
  • Sadece bir taraftaki fren balataları ıslanmış ise, frenleme sırasında araç, balataların ıslandığı yönden savrulur.
  • ABS fren sistemi, frenleme sırasında sürücünün direksiyon hakimiyetini sağladığı için üstündür.

SÜSPANSİYON SİSTEMİ

Görevi: Aracın içindeki sürücü, yolcu ve aracın kendisini yol arızalarından dolayı meydana gelen darbelerden korur.

Parçaları:

  • Amortisör
  • Yay (Helezon ve yaprak yay). Bu sitemin zarar görmemesi için çukur ve tümseklere sert girilmemelidir.

DİREKSİYON SİSTEMİ VE ÖN DÜZEN DONANIMI

 

Görevi:

Dönüşlerde ön tekerin aynı açıda dönmesini sğalamak ve ön takım düzgünlüğünü, dengesini sağlamak.

 

Ehliyet Kayıt işlemleri

Hizmetlerimiz

B Sınıfı Otomatik vites ehliyet
B sınıfı Ehliyet
C Sınıfı ehliyet
D sınıfı Ehliyet
CE Sınıfı  ehliyet A Sınıfı  ehliyet

A1 Sınıfı  ehliyet

A2 Sınıfı  ehliyet

Ehliyet Kayıt işlemleri

Ehliyet Ders Videoları

Trafik Dersleri

Ehliyet Online Kayıt

Ehliyet Sınav Soruları

Ehliyet Almak için gerekli evraklar

Emniyet Ehliyet Randevu

Ehliyet Fiyatları

Ehliyet Ders Saatleri

Menu Anasayfa